Ez a blog negyedik gyermekünk, Rita fejlődését hivatott követni, aki súlyos agyi fejlődési rendellenességgel jött a világra. Corpus callosum hiány, agykamra tágulatok, fejletlen kisagy, és egy óriási ciszta, ami gátolta az agy fejlődését. Dandy Walker malformáció. Azért határoztam el, hogy a feljegyzéseket közzéteszem, hogy mindenki lássa, hogy
CSODÁK
még vannak

2011. január 30., vasárnap

Ez az időszak az évfordulók időszaka. Nagyon érdekes így végigélnünk ezt a pár hónapot.Gyakran visszaemlékszünk arra, hogy egy évvel ezelőtt mit is éltünk át. Tegnap volt egyetlen kislány unokahúgomnak az 1 éves születésnapja. Isten éltessen Annácska!!! 
Emlékszem, hogy mit éreztem, mikor megszületett. Nagyon örültünk neki természetesen, (4 fiú után végre kislány)  :)  Egészséges, életerős, gyönyörű baba!!!De belegondoltam, hogy lehet hogy nekem meg fog halni a kislányom. Vagy ha élni is fog nagyon beteg lesz. Szinte biztos voltam benne, hogy Annus soha nem fog tudni játszani a mi kicsi lányunkkal.(soha ne mondd hogy soha) Pedig végre azonos nemű gyerekeink születnek pár hónap különbséggel (Mikor Kingus és Gréti született, akkor született nővéremnek is 1-1 fiú gyermeke). Hálát adok a Mindenhatónak, hogy Ritussal megajándékozott minket. Sok küzdés volt, van, és lesz is vele, de annyi örömöt ad nekünk, és szerintem másoknak is, hogy megéri a küzdelmeket. 
Bár már 3x végigéltem a babák fejlődésének menetét, de egyszer sem éreztem ilyen boldogságot, örömet egy-egy új mozgásfázisnál, mint amit most Ritusnál érzünk. Mikor elkezdett mosolyogni éreztem hasonlókat, mint most a kúszásnál. Mikor elkezdett mosolyogni, vált biztossá, hogy lát és felfogja valamilyen szinten azt is, amit lát. Most hogy képessé vált arra, hogy helyt változtasson,(egyenlőre még csak lassan és kicsit sután) látjuk rajta, hogy el akarja érni a játékot, küzd azért, hogy odaérjen. Megvan hozzá a tudatos akarata!!! Hogy meddig jutunk majd el vele, nem tudjuk, de "elég a mának a maga baja"... Most örülünk  neki, hogy ilyen ügyes, kiegyensúlyozott, boldog baba. Kis napsugárka.
Gyurmapofa  :)

Egyre ügyesebben kúszik, már néha a jobb lábát is felhúzza. Benedek egyre ferdébb szemmel néz kishúgára...:)
Apa kicsit bekeményített a tornánál :) Matrac végére helyezett egy játékot, másik végére a gyereket hanyatt fekvésbe.. És Rituci hasra perdült sec-perc alatt, és oda "viharzott" a játékához. Egyre gyorsabb és ügyesebb.
Betegség fronton csak a felállás változik, Kingi, Gréti kifelé halad belőle, Benedek befelé. Ritus egyenlőre ok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése